دندانپزشکی

ارتودنسی دندان چیست؟ انواع ارتودنسی دندان

دندانها را می‌توان در بزرگسالان، نوجوانان یا کودکان با استفاده از بریسهایی که ممکن است ثابت یا متحرک باشند، صاف کرد. اینها ممکن است تنظیم شوند و ممکن است دندانها را صاف کنند و در عین حال امکان رشد و نمو را فراهم کنند.

نحوه قرار گرفتن دندان های شما روی هم تاثیر بسزایی بر سلامت دهان و دندان شما دارد. با بهبود نحوه برخورد دندانهای بالا و پایین، می‌توانید خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامت دهان، از جمله پوسیدگی ، بیماری لثه و سایش بیش از حد (فرسایش) را کاهش دهید.

بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند ظاهر لبخند خود را بهبود بخشند به ارتودنسی فکر می‌کنند. اما درمان ارتودنسی می‌تواند سلامت و عملکرد دهان را نیز بهبود بخشد. ارتودنتیست ها طیف وسیعی از درمان ها را بر اساس نیاز شما ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با دندانپزشک خود صحبت کنید یا یک قرار ملاقات با متخصص ارتودنسی تعیین کنید.

 

مطلب مرتبط: هزینه ایمپلنت دندان

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در شرق تهران

ایمپلنت دندان بصورت قسطی

ارتودنسی دندان چیست؟ انواع ارتودنسی

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است. اصطلاح “ارتودنسی” را می‌توان به دو کلمه یونانی – “orthos” به معنای صاف یا صحیح و “dontics” به معنای دندان تقسیم کرد. بنابراین ارتودنسی عمل صاف کردن دندان های نامرتب یا مال اکلوژن را توصیف می‌کند. دندانپزشکان متخصص در ارتودنسی می‌توانند به مدیریت موقعیت غیر طبیعی دندان ها، فک ها و صورت کمک کنند.

ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است که بر روی هم تراز کردن بایت و صاف کردن دندان های شما متمرکز است. اگر دندان​های کج، روی هم، پیچ خورده یا دارای شکاف دارید، ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص ارتودنسی داشته باشید. درمان های رایج ارتودنسی شامل بریس های سنتی، ترازهای شفاف و نگهدارنده های متحرک است.

ارتودنسی دندان

مشکلات رایج دندان که نیاز به ارتودنسی دارند

انواع مشکلات ارتودنسی عبارتند از:

  • آندربایت، زمانی که دندان های پایین شما بیشتر از دندان های بالایی بیرون می‌آیند.
  • دندان های روی هم قرار گرفته
  • دندان های شلوغ
  • دندان های کج
  • دندان های چرخیده
  • دندان های نهفته (که به طور جزئی یا کامل در استخوان فک شما گیر کرده اند)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *