زیبایی

لیزر موهای زائد صورت زنان

لیزر موهای زائد صورت زنان

از بین بردن موهای زائد بدن همیشه جزو دغدغه های خانم ها بوده و برای این مورد تلاش زیادی می کنند. روش های قدیمی مثل استفاده از ژیلت و وکس سختی های خاص خود را دارد که عوارض آن شخص را اذیت خواهد کرد. امروزه با به وجود آمدن روش های جدیدی مثل لیزر، از بین بردن موهای زائد آسان تر شده و به راحتی می توان این کار را انجام داد. یکی از قسمت هایی که با کمک دستگاه لیزر از موهای زائد پاکسازی می شود صورت است که در این مقاله به صورت مفصل به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مزایای لیزر موهای زائد صورت

صورت خانم ها مهم ترین نقش را در زیبایی آن ها ایفا می کند و از این لحاظ باید مراقبت های دائمی از آن داشته باشند. از بین بردن موهای صورت به روش های مختلفی امکان پذیر است. استفاده از تیغ یا ژیلت باعث ضخیم تر شدن موهای زائد شده و رشد آن ها را سریع تر می کند. همچنین در هنگام اصلاح، امکان برش و زخمی شدن نیز وجود دارد که بر روی چهره تاثیر بدی خواهد داشت. همه این موارد باعث شد تا امروزه استفاده از لیزر بیش از هر زمان دیگری رونق بگیرد. زمانی که شما از لیزر استفاده می کنید لطافت پوست شما حفظ می شود و خبری از جوش و زخم نیز نخواهد بود. در این روش موهای زائد بدن ریشه کن می شوند و فولیکول های مو قدرت رشد مجدد را از دست می دهند. البته فراموش نکنید که برای ریشه کن کردن کامل حتما باید چندین جلسه را پشت سر بگذارید. تعداد جلسات بر اساس حجم موهای زائد و شرایط بدنی هر کس متفاوت خواهد بود.

انجام لیزر می تواند باعث صرفه جویی در زمان و پول شما نیز گردد. شما در طول سال ها هزینه های زیادی را برای از بین بردن موهای زائد بدن می کنید. اگر جلسات لیزر را به صورت مرتب پشت سر بگذارید، بعد از مدتی رشد موهای زائد بسیار کم می شود و دیگر نیازی به صرف زمان و پول بیشتر برای این موضوع نخواهید داشت. پرتوی لیزر فقط بر روی پوست اثر می گذارد و با لایه های زیرین کاری نخواهد داشت. به همین علت تمامی غدد و اندام ها کار خود را انجام می دهند و اشعه لیزر تاثیری روی آن ها ندارد. امروزه دستگاه های لیزر با همه پوست ها هماهنگی کاملی دارد و هیچ حساسیتی را ایجاد نخواهد کرد. لیزر کردن بدن و صورت درد کمی دارد که همین موضوع محبوبیت آن را در بین بانوان افزایش داده است.

لیزر موهای زائد صورت زنان

لیزر موهای زائد صورت زنان

دستگاه لیزر چگونه عمل می کند؟

دستگاه لیزر دارای یک اشعه خاص با طول موج مشخص و معین است. هر تار موی انسان شامل بخش های مختلفی است که در نوع خود حائز اهمیت هستند. ملانین ماده ای اساسی در ساختار مو است که بیش از پنجاه درصد ساختار آن را تشکیل می دهد. نور لیزر پس از برخورد با ملانین آن را از بین می برد که در نتیجه فولیکول های مو دچار تخریب می شوند. در انتها موهای زائد از بین می روند و پوست به صورت کاملا شفاف و یکدست در میآید. در هنگام کار با لیزر شما و کسی که کار لیزر را انجام می دهد باید از عینک مخصوص استفاده کنید تا اشعه لیزر به چشمتان آسیبی وارد نسازد. تاثیر گذاری لیزر بر روی فولیکول های مو می باشد و بر روی سایر سلول ها اثری نخواهد گذاشت. در بین روش های مختلفی که برای از بین بردن موی زائد وجود دارد، لیزر کردن بیشترین کیفیت ممکن را دارد. همین مورد باعث شده تا محبوبیت آن در چند سال اخیر بیشتر از گذشته شود.

مقایسه روش لیزر و اپیلاسیون

اپیلاسیون یک راه موقت برای از بین بردن موهای زائد صورت است. این روش دارای معایبی است که بسیاری را از انجام آن منصرف ساخته است. همانطور که می دانید میزان درد در روش اپیلاسیون بیشتر از لیزر خواهد بود. زمانی که شما از اپیلاسیون استفاده می کنید موها از ریشه در میآیندکه این امر با درد زیادی نیز همراه خواهد بود. این در حالی است که درد لیزر به مراتب کمتر از اپیلاسیون می باشد. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، موقتی بودن روش اپیلاسیون است. زمانی که شما این کار را انجام می دهید معمولا بعد از چند هفته دوباره باید اپیلاسیون را تکرار کنید. از آنجایی که این کار در بلند مدت انجام می شود، هزینه های ناشی از آن نیز افزایش پیدا می کند و شما را به زحمت می اندازد.

لیزر موهای زائد صورت زنان

لیزر موهای زائد صورت زنان

این در حالی است که با روش لیزر شما بعد از چند جلسه از شر موهای زائد خلاص می شوید. یکی دیگر از مشکلات اپیلاسیون این است که باعث رشد موهای زائد به داخل پوست می شود. در این حالت مو در زیر پوست به رشد خود ادامه می دهد و مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد. خوشبختانه لیزر کردن این مسئله را نیز حل کرده و با خیال راحت می توانید از آن بهره کافی را ببرید. زمانی که شما از لیزر استفاده می کنید به مرور زمان پیاز و ریشه مو از بین می رود. این در حالی است که در اپیلاسیون پیاز مو باقی می ماند و رشد مو در آینده ادامه پیدا می کند. روش لیزر مدرن تر و کامل تر از اپیلاسیون است که به همین علت اکثر خانم ها لیزر را ترجیح می دهند.

نتیجه گیری

با کمک دستگاه لیزر می توان موهای زائد قسمت های مختلف بدن را از بین برد. در این میان موهای زائد صورت نیز به راحتی توسط دستگاه لیزر نابود می شوند. امروزه مراکز لیزر زیادی در سطح کشور وجود دارند که می توان با مراجعه کردن به آن ها کار لیزر موی زائد صورت را انجام داد. پس از اینکه اولین جلسه را پشت سر گذاشتید، برنامه ریزی برای سایر جلسات نیز انجام می شود. هر چقدرکه حجم موهای زائد بیشتر باشد، باید تعداد جلسات بالاتری را پشت سر بگذارید. خوشبختانه اکثر دستگاه های موجود در ایران دارای استانداردهای لازم هستند و از بابت کیفیت کار خیال راحتی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *