زیبایی

لیزر کیوسوئیچ چیست ؟

لیزر کیوسوئیچ چیست ؟

یکی از کاربردهای لیزر کیوسوئیچ از بین بردن تاتو¬های تیره و رنگی موجود در نواحی صورت و بدن است. با توجه به اینکه حداکثر انرژی در این لیزر در کسری از ثانیه به بافت هدف منتقل می ¬شود، در نتیجه قدرت تخریب رنگدانه ¬های سطحی و داخلی پوست چندین برابر شده و آن ها را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کند. سپس این ذرات توسط سلول های دفاعی بدن جذب شده و به صورت کاملا طبیعی و تدریجی دفع می شوند.

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ چگونه انجام می شود؟

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یک روش مطمئن برای پاک کردن تاتو می باشد که بوسیله امواج نوری بسیار قوی دانه های رنگی زیر پوست را متلاشی می کند. رنگهای خرد شده و شکسته شده زیر پوست به صورت طبیعی از بدن دفع شده و به مرور رنگ ناحیه به صورت طبیعی و همانند رنگ نواحی دیگر پوست درخواهد آمد. تکنیک های زیادی برای پاک کردن تاتو می باشد، مانند: درم ابرژن، کرایو، لیزر CO2 جراحی و… هر کدام از این روش ها عوارضی را بر جای می گذارد. اما روش کیوسوئیچ بالاترین تاثیرگذاری را بدون عارضه دارد. پاک شدن رنگ های تاتو به عمق نفوذ رنگها، مدت زمان تاتو، نوع و جنس رنگ بستگی دارد. کیوسوئیچ روی رنگهای تیره تر، سطحی تر و تازه تر بهتر اثر کرده و آنها را سریعتر از بین می برد.

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

  • پاک کردن تتو
  • لکه‌های پیری
  • ماه گرفتگی یا خال مادرزادی تیره رنگ
  • کک و مک
  • خال های مسطح
  • لکه‌های شیر قهوه ای
  • جوانسازی پوست
لیزر کیوسوئیچ چیست ؟

لیزر کیوسوئیچ چیست ؟

موارد منع استفاده از لیزر کیوسوئیچ

  • خانم‏های باردار
  • افراد دارای سابقه بروز تبخال (هرپس سیمپلکس)
  • افراد دارای سابقه کلوئید (گوشت اضافی در ناحیه زخم‏های قدیمی)

مراقبت‏های قبل و بعد از لیزر کیوسوئیچ

  • از 1 روز قبل موهای ناحیه مورد لیزر را با تیغ بتراشید.
  • قبـل از انجام لیزر هرگونه کرم آرایشی، ضـد آفتـاب، تعـریـق و آلـودگـی را شـسـتـه و خـشـک نـمـایید.
  • تا 24 ساعت بعد از لیزر، ناحیه مورد نظر را نشویید.
  • از پمادهای تجویزشده، طبق دستور پزشک معالج استفاده کنید.
  •  استفاده از مرطوب کننده از سه روز قبل از انجام کیوسوئیچ پیشنهاد می شود.

سوالات متداول

1 – مراحل انجام لیزر کیوسوئیچ چگونه است؟

پیش از درمان با لیزر کیوسوئیچ، ناحیه‌ی تحت درمان کاملا تمیز می‌شود. گاهی لایه‌ی نازکی از کرم کربن به کار می‌رود تا تاثیر درمان بیشتر شود. این کرم، نور لیزر کیوسوئیچ را پیش از تخریب سلول‌ها و حذف سلول‌های مرده و آلودگی و چربی از لایه‌ی اپیدرم جذب کرده و ضمناً منافذ باز و بزرگ شده‌ی پوست را جمع می‌کند. لیزر کیوسوئیچ برای تمام انواع پوست مناسب بوده و برای کسانی که نگران شُلی پوست، یا لک ‌های بعد از آکنه هستند ایده آل است.

لیزر کیوسوئیچ دوره نقاهت بسیار کمی دارد و خیلی از بیماران می‌توانند فوراً به فعالیت‌های عادی خود برگردند. اگر شما ضایعات پوستی عمیق‌تری دارید که تحت درمان با لیزر کیوسوئیچ قرار می‌دهید یا قصدتان پاک کردن تاتو است، انرژی بالاتری از لیزر کیوسوئیچ به کار برده خواهد شد. در این شرایط احتمالا دوره نقاهت‌تان کمی بیشتر خواهد بود، زیرا پروسه‌ی التیام‌ شما بیشتر طول می‌کشد.

2 – لیزر کیوسوئیچ طی چند جلسه به درمان عارضه می‌پردازد؟

در جلسه‌ی اولی که از لیزر کیوسوئیچ استفاده می‌کنید 30 تا 40 درصد نتیجه را مشاهده خواهید کرد که جای خالکوبی و یا تاتو و … از بین رفته است. پس از پایان جلسات چهارم تا پنجم نتایج بهتری را از این دستگاه مشاهده می‌کنید. پس تعداد جلسات درمان با لیزر کیوسوئیچ را کامل کنید.

3 – آیا درمان با لیزر کیوسوئیچ درد دارد؟

استفاده از لیزر کیوسوئیچ سبب سوزش کمی در ناحیه تحت درمان می‌شود و نیازی به استفاده از دارو‌های بی‌حسی در حین درمان نیست. اما اگر پوست حساسی دارید۳۰ دقیقه قبل از لیزر کیوسوئیچ می‌توانید ازیک کرم بی‌حس کننده استفاده کنید.

لیزر کیوسوئیچ چیست ؟

لیزر کیوسوئیچ چیست ؟

4 – لیزر کیوسوئیچ برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر کیوسوئیچ برای کسانی مناسب است که در پوست خود تعدادی لکه رنگی، بزرگ یا کوچک، جدا جدا داشته و بخواهند آن‌ها را حذف کنند. پزشکان تاکید دارند که اگر هدف درمان از بین بردن فقط چند لکه رنگی است، مناسب‌ترین روش لیزر کیوسوئیچ خواهد بود. اما اگر نقاط لکه زیاد و پراکنده باشند، پیشنهاد می‌دهند از یکی از روش‌های دیگر لیزر، مانند آی پی ال یا لیزر فرکشنال استفاده شود. لیزر کیوسوئیچ برای رفع لک‌های حاصل از نور خورشید روی قفسه سینه، بازو‌ها و یا پا‌ها موثر است. لیزر کیوسوئیچ برای زنان باردار یا بیمارانی که در شش ماه گذشته داروی اکوتان مصرف کرده باشند مناسب نیست. افرادی که سابقه ابتلا به تاول تبخالی یا ویروس تبخال را دارند تا زمانی که این مشکلات را درمان نکنند نمی‌توانند تحت مداوا با لیزر کیوسوئیچ قرار بگیرند.

5 – بعد از درمان با لیزر کیو سوئیچ چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر ناحیه‌ی مداوا شده با لیزر کیوسوئیچ صورت است، حتما سوابق پزشکی خود را از جهت تبخال یا آفت به پزشک‌تان اطلاع دهید، زیرا انرژی لیزر کیوسوئیچ ممکن است این ویروس را فعال نماید. شما در ناحیه‌ی درمان با لیزر کیوسوئیچ، پوسته‌هایی خواهید داشت که شاید چند روز تا دو هفته طول بکشند. توصیه می‌کنیم از مرطوب کننده برای نرم کردن این پوسته‌ها استفاده کنید و روی آن‌ها را با بانداژ بپوشانید تا ترمیم شوند.

شاید چند دقیقه تا چند ساعت بعد از درمان با لیزر کیوسوئیچ، احساس سوزش در ناحیه‌ی درمان داشته باشید. نقاط درمان ممکن است قرمز شده و پوسته شوند که باید آن‌ها را بپوشانید تا التیام پیدا کنند. پوسته‌های به جا مانده از لیزر کیوسوئیچ در عرض سه تا ۱۴ روز برطرف خواهند شد که بستگی به محل درمان و مراقبت‌های شما دارد.

6 – لیزر کیوسوئیچ عوارض و خطرات دارد ؟

بروز لک های قهوه ای و قرمز بعد از درمان طبیعی است که بعد از مدتی پوسته پوسته شده و از بین می روند این مورد به خودی خود درمان میشود اما در مواردی که نادر است سبب زخم و عفونت می شود که باید به پزشک مراجعه کنند. بعد از درمان با این روش باید مراقبت هایی که پزشک توصیه کرده را حتماً انجام دهیم و اجتناب از نور آفتاب ضروری است .

7 – هزینه ی انجام لیزر کیوسوئیچ به چه میزان است ؟

هزینه و قیمت لیزر کیوسوئیچ بسته به تعداد جلسات و میزان (سانتی متر) سطح تتو می باشد و تعداد جلسات هم بستگی به عمق تتو و رنگ تتو دارد.

سوالات اولیه برای بهبود روند و ریتم مشاوره و پاسخ دهی به مراجعه کننده یا تماس گیرنده

  • برای چه منظور تمایل به لیزر کیوسوئیچ دارید؟
  • مشکل و یا بیماری پوستی ندارید؟
  • در موضع مورد نظر خود عفونت فعال ندارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *